PDF Drukuj Email
Aluplast na czele stawki
AKTUALNOŚCI - Inne, ciekawe

We wrześniu 2016  roku firma ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku przeprowadziła badanie znajomości marek profili okiennych z PVC. Badanie realizowane było techniką CATI na reprezentatywnej próbie N=1000 dorosłych Polaków. Jako podkreślają przedstawiciele ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku , badanie jest przeprowadzane na dużej próbie, dzięki czemu jego wyniki są wiarygodne i gwarantują jakość. W przeprowadzonym badaniu blisko 40% ankietowanych wskazało, że najbardziej znaną marką profili PVC jest aluplast®, to wynik, który znacząco przewyższa pozostałe wskazania. Warto również zwrócić uwagę, że prawie 36% nie wskazało żadnej marki, co może potwierdzać tylko fakt, że budowanie świadomości marki tego typu produktów jest dosyć trudne i często konsumenci nie identyfikują zarówno marek okien, jak też poszczególnych komponentów. Ciekawostką może być fakt rozpoznawalności 2 marek Bruegmann i Salamander (w sumie sporo ponad 10%) - dzisiaj jest to jedna i ta sama firma pod nazwą Salamander. Niespodzianką jest natomiast bardzo niska rozpoznawalność jednej z najlepszych marek w tym segmencie czyli firmy Schueco - zaledwie 5.1 %. W marginesie błędu znalazły się takie marki jak Gealan (obecnie Veka), Kommerling czy Inoutic i trudno powiedzieć czy ta tendendcja jst stała czy zniżkowa.

Badania te nie pokazują rozpoznawalności marek takich firm jak: Dobroplast, Drutex, Sonarol, Budvar czy Plastimet - to są także producenci profili i oczywiście, a może przede wszystkim okien, ale ich udział w "torcie" profili PVC jest więcej niż znaczący i wynosi ponad 23% całości okien z PVC produkowanych w Polsce.  W badaniu nie pojawiają się także takie marki jak Wital i Decco, ale nie znamy treści pytań ankiety, więc nie umiemy powiedzieć dlaczego nikt ich nie wymienił, być może było to na granicy błędu statystycznego. Znajomość marki nie gwarantuje jeszcze sukcesu w postaci zakupu okien czy drzwi, ale z pewnością te wielkości procentowe pokrywają się mniej więcej z udziałem w rynku w Polsce. Dzięki przeprowadzonemu badaniu była także możliwość przeprowadzenia wielowymiarowej analizy znajomości marek profili okiennych w zależności od różnych kryteriów jak płeć, wielkość miejscowości zamieszkania czy też wykonywanego zawodu. Odwrotnie niż to miało miejsce rok temu, większą znajomością marki aluplast wykazali się mężczyźni (45%) niż kobiety (35%).


Źródło: badanie omniASM 2016, ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku

Czy naprawdę klienci kierują się znajomością profili przy wyborze okien i drzwi z PVC? Czy w związku z tym każdy producent produkujący okna na tych profilach posiada w swojej ofercie tylko dobre i bardzo dobre okna. Czy systemodawcy ściśle współpracują nie tylko z producentami okien, ale także z producentami chemii budowalnej w kwestii właściwego montażu okien i drzwi na ich systemach? Czy w końcu ceny okien na tych samych profilach z  takimi samymi okuciami, takimi samymi szybami i uszczelkami są do siebie zbliżone? Czy klient rozumie co to jest profil, a co to jest gotowe, wyprodukowane, profesjonalnie i ciepło zamontowane okno, dobrze funkcjonujące, energooszczędne, trwałe, estetyczne i wysokiej jakości. Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na te pytania, ale z pewnością zarówno branża, jak i klienci mają o czym dyskutować i nad czym pracować.

Na ten i wiele innych tematów podyskutujemy już wkrótce, gdyż 8-9 grudnia w Niepołomicach k/ Krakowa odbędzie się XV Konwent Stolarki VIP. Zainteresowanych udziałem w tym wyjątkowym i już kultowym wydarzeniu prosimy napisać "TAK" i przesłać na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. , a my odwrotnie prześlemy szczegóły. Pozostało już niewiele czasu, a ilość miejsc jest bardzo ograniczona. Warto zgłosić się już dziś!

Z poważaniem,

Grzegorz Cendrowski - StolarkaVIP, "Najlepsi są wśród nas"