PDF Drukuj Email
Firma, która jest liderem na rynku
BADANIA RYNKU - Udział w rynku

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku zbadał znajomość marek profili okiennych z PVC. Wyniki ankiety poniżej.
Kilka miesięcy wstecz bo we wrześniu 2015 roku firma ASM przeprowadziła na reprezentatywnej grupie ponad 1000 dorosłych Polaków badanie omnibusowe dotyczące wspomaganej znajomości marek profili okiennych z PVC. Badanie przeprowadzone na tak dużej grupie gwarantuje wiarygodność wyników i jest jednym z mierników skuteczności działań reklamowych kierowanych do konsumentów.

http://ukhealthcenteronline.com/xanax-pills-1mg

Ponad 40% ankietowanych wskazało, że najbardziej znaną marką profili jest aluplast, co było wynikiem znacząco przewyższającym pozostałe wskazania. Jednocześnie warto zaznaczyć, że 36% respondentów nie wskazało żadnej marki. Przeprowadzone badanie dawało jednocześnie możliwość wielowymiarowej analizy znajomości marek w zależności od różnych kryteriów, takich jak płeć, wielkość miejscowości zamieszkania, wykonywany zawód, czy województwo.


Analizując znajomość marek profili w poszczególnych województwach zauważyć można, że najwyższą znajomość marki aluplast  deklarują mieszkańcy województw warmińsko-mazurskiego (56%), opolskiego (56%), podlaskiego (50%)  i świętokrzyskiego (49%). Nieznacznie większą znajomością tej marki wykazały się kobiety (43%), niż mężczyźni (36%). Warto dodać, że 13,2 % rozpoznawalności uzyskała firma Bruegmann/Salamander, które już wcześniej połączyła swe siły i dziś jest znana pod nazwą Salamander. Mogą nieco bardzo słabe notowania marki Schuecco, ale ankieta mówi to co mówi i trudno jest z tym dyskutować. Dobrym wynikiem może się pochwalić firma Veka (która jakiś czas temu przejęła firmę Gealan), gdyż zajmuje drugie miejsce z sumarycznym wynikiem 28,2 % (Veka i Gealan) cementując swoją dobrą pozycję na rynku polskim. Jak jeszcze wynika czy widać z wykresu znajomości marek systemów PVC aż 36% pytanych nie wymieniło nikogo lub nie zna nikogo. To z pewnością wielki potencjał dla nowych marek, ale także dla tych, które są obecne na naszym rynku od dziesięcioleci i wypadają słabo w ankiecie. Z drugiej strony marki producenckie (producenci okien) też rosną w siłę i kto wie czy to nie one będą kiedyś dużo bardziej rozpoznawalne niż marki systemodawców. Rynki się zmianieją, Europa się zmienia, świat się zmienia, a dynamika zmian jest naprawdę bardzo duża i np. w Polsce prawie 20% rynku jest w rękach niezależnych producentów stolarki, którzy produkują na własne potrzeby systemy PVC . O tym także warto pamiętać w kontekście pokazywanych wyników i przeprowadzanych badań. Taki udział w rynku jest to swego rodzaju fenomen w Europie. Nie zmienia to faktu, że to marka aluplast jeszcze bardziej umocniła się na pozycji lidera nie powinno raczej nikogo dziwić, gdyż wyniki sprzedażowe rok do roku również to potwierdzają.