PDF Drukuj Email
Polska stolarka eksportem stoi - Forum Stolarki
NOWOŚCI - Systemy


Polska stolarka eksportem stoi – II Międzynarodowe Forum Stolarki. Montaż i eksport, ale także szkło i aluminium to chyba najczęściej używane słowa w kontekście rozwoju naszej branży. Nic w tym dziwnego, ponieważ to one wyznaczają kierunek w jakim podąża polska stolarka. Nowe, coraz bardziej energooszczędne techniki montażowe, duże przeszklenia, specjalistyczny sprzęt i słowo – klucz: eksport.

https://deutsche-apotheke.net/cytotec https://deutsche-apotheke.net/clomid

Obecnie aż 70% produkowanych w Polsce okien i drzwi wysyłanych jest zagranicę. Statystyki (te oficjalne i te nieoficjalne) mówią, więc same za siebie. W związku z tym, że idziemy z duchem czasu i odpowiadamy na bieżące potrzeby branży chcemy Państwa zaprosić na II Międzynarodowe Forum Stolarki.

Międzynarodowe Forum Stolarki organizujemy już po raz drugi. Pierwsza edycja (rok 2016) zakończyła się sukcesem i zadowoleniem uczestników oraz prelegentów. Przez rok pojawiło się sporo nowych tematów, które wymagają omówienia. Dlatego też już pod koniec sierpnia (30-31 sierpnia) spotykamy się w Zegrzu koło Warszawy. Świetni zaproszeni goście, koniec lata i piękne położenie, a także wiele atrakcji na miejscu z krótkim wypadem na Zalew Zegrzyński – pogoda i świetna atmosfera gwarantowana. Eksport, szkło i aluminium będą tematami przewodnimi sierpniowej konferencji. Obecnie nawet najmniejsze firmy nie wyobrażają sobie bez tego zyskownej sprzedaży. Eksport to przyszłość i innowacja.

Oto niektóre z zagadnień, które zostaną omówione na II Międzynarodowym Forum Stolarki:

Rynki zbytu, potrzeby i wymagania - Vademecum Eksportera

  • Jak i gdzie szukać dobrych dystrybutorów za granicą, z kim współpracować i jak weryfikować potencjalnych kontrahentów?
  • Eksportujesz? Czy wiesz wszystko o prawie międzynarodowym? Czy „wpadka” eksportowa może drogo kosztować?
  • Jakie rynki eksportowe są trendy i gdzie warto robić ekspansję? Gdzie można zarobić więcej?
  • Gwarancja i rękojmia za granicą? Jak to wygląda w praktyce.
  • Wszyscy eksportujemy, ale czy robimy to z głową czy tylko wpadliśmy w rutynę i przyczajenia.
  • Czy udało się nam podbić Europę? Które kraje są otarte na współpracę z nami?
  • Czy jesteśmy gotowi na ekspansję poza Europę (np. Ameryka, Kanada, Australia, Dubaj, Kazachstan)? Czy wiemy, jak to zrobić? Gdzie szukać pomocy i wsparcia?
  • Wiarygodne i miarodajne badania rynku stolarki i ślusarki w Europie i w Polsce - statystyki i prognozy
  • Ubezpieczać czy ryzykować? Nowe możliwości zabezpieczeń i ubezpieczeń transakcji za granicą?
  • Czy nadal opłaca się sprzedawać okna i drzwi w Polsce, jeżeli różnice cenowe pomiędzy rynkiem krajowym i zagranicznym są ogromne
  • Czy i jak dostawcy komponentów i systemów (szczególnie firmy zachodnie) mogą pomóc w ekspansji eksportowej (w szczególności w kwestii znajomości rynków i doświadczeń z obecności na wielu rynkach Europy i świata)?
  • Jakie są potrzebne kwalifikacje pracowników działów eksportu. Czy wystarczy tylko znać język obcy?
  • Czy i w jakim zakresie polscy producenci i dystrybutorzy (dilerzy) są odpowiedzialni za okna, drzwi, etc. sprzedawane za granicą?
  • Produkcja, montaż, serwis, innowacja….
  • Projektowanie a wykonawstwo – odpowiedzialność architekta
  • Ściany osłonowe, wymagania obiektowe, metody badań, wymagania stawiane przez inwestorów. Montaż fasad i innych przeszkleń pionowych i pochyłych.
  • Montaż stolarki to podstawa. Jaki montaż preferują klienci w Polsce i za granicą (zupełnie nowe spojrzenie na montaż i nowe techniki montażowe)?
  • Błędy montażowe w ślusarce i stolarce. Na co zwrócić szczególną uwagę i jak ich się wystrzegać?
  • Błędy montażowe: niekończąca się debata - kto zawinił? kto naprawi?  ile to będzie kosztować?
  • Rolety i żaluzje o dużych gabarytach – jakie popełniamy błędy montażowe i jak ich uniknąć?
  • Innowacyjne systemy montażowe dedykowane systemom aluminiowym, PVC oraz stolarce drewnianej. Nowość tylko u nas.
  • Nowe spojrzenie na fasady i nie tylko (również w kontekście przenoszenia i pozycjonowania ciężkich przeszkleń)
  • Czy wyśrubowane parametry okien i drzwi w Polsce mogą być kluczem do wielu rynków zbytu?
  • Innowacyjne programy komputerowe wspomagające sprzedaż stolarki okiennej, a także jej kosztorysowanie. Pomocne narzędzia do kosztorysowania i sprzedaży.
  • Współpracować czy konkurować? Kooperacja i wymiana doświadczeń pomiędzy firmami z tego samego segmentu. W jaki sposób współpracować i się wspierać?
  • Salony fabryczne, salony franczyzowe czy pełna niezależność. Co dzieje się z w naszej branży? W którym kierunku zmierza?
  • Warto mieć jeden salon czy może więcej? A może jeden duży? Czy współpracować z jednym producentem czy z kilkoma?
  • Brak wykwalifikowane siły roboczej – czy to już powód do zmartwień i co z tym zrobić?
  • Niedobór wyspecjalizowanych zewnętrznych ekip montażowych – pora na własne? Producent, dystrybutor, dostawca – wszyscy mają problem.
  • Kto odpowiada za wadliwy produkt, który został sprzedany za granicę – diler czy producent? Na kim ciąży odpowiedzialność za sprzedany produkt

 Komponenty, okucia, szyby, uszczelki, systemy ...

  • Dlaczego szyby stanowią tak ważny, a może nawet najważniejszy element każdego okna, fasady, ogrodu zimowego czy witryny?
  • Błędy w doborze szkła, wady szyb zespolonych, gwarancja i rękojmia za szyby – kto i za co jest odpowiedzialny?
  • Szyby jedno, dwu- i trzykomorowe – wymagania rynku polskiego i rynków zagranicznych
  • Jak sprzedawać funkcjonalne okna z wartością dodaną? Rola okuć, szyb, uszczelek, szkła, lakierów etc.
  • Czy energooszczędna ślusarka aluminiowa podbije serca i portfele również średniozamożnych Polaków lub/i czy stanie się prawdziwym koniem pociągowym eksportu?
  • Kto rządzi w aluminium czy drewno? Jaki wpływ na wybór stolarki mają architekci?
  • Szklane Domy Żeromskiego - czy to ciągle utopia czy już rzeczywistość? W jakim kierunku zmierza budownictwo, co jest na deskach kreślarskich a co będzie?
  • Czy współpracować z jednym dostawcą komponentów czy z kilkoma?  Na co zwrócić uwagę? Czy można negocjować warunki?
  • Wzrost cen komponentów – jaki będzie miał wpływ na naszą konkurencyjność. Co z tym zrobić?
  • Czy aluminium, drewno się starzeje i jak ważna jest powłoka lakiernicza?
  • Czy wiemy, jak argumentować sprzedaż okien, drzwi i fasad? Za co klient jest w stanie zapłacić więcej za lepsze okucia a może za lepszy montaż?
  • Konkurencja zawsze była i będzie. Narzekamy a może warto pomyśleć o wspólnych działaniach?

 Maszyny i automatyzacja…

  • Automatyzacja produkcji – czy powodem jest brak wykwalifikowanej siły roboczej?
  • Nowoczesne maszyny do produkcji PVC i aluminium a estetyka.
  • Czy bez specjalistycznego sprzętu montaż stolarki i ślusarki jest jeszcze możliwy?
  • Kupować czy wynajmować sprzęt do montażu okien i fasad?
  • Specjalistyczne urządzenia dedykowane producentom do magazynów i hal produkcyjnych. Jakie są korzyści z posiadania takiego sprzętu.
  • Fundusze na poprawę warunków pracy w tym na halach produkcyjnych – czy każdy może z tego skorzystać?

Międzynarodowe Forum Stolarki to poszerzona wersja organizowanych przez nas Konwentów Stolarki. Podczas Forum poruszamy najistotniejsze tematy w naszej branży, odbywają się debaty i panele dyskusyjne z udziałem dyrektorów firm, polityków, ekspertów. Tu po prostu trzeba być. Ze względu na duże zainteresowanie wydarzeniem oraz limitowaną ilość uczestników warto zarezerwować miejsca wcześniej. Wystarczy napisać  "TAK" na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. my zwrotnie prześlemy szczegóły. Więcej informacji na temat warunków udziału w II Międzynarodowym Forum Stolarki pod nr 531-561-202. Serdecznie zapraszamy!